Monday, September 24, 2007

jemput-jemput

I've got to know this one mamat online, good looking, cute vamp y looking la, ala2 hidung mancung mata macam Amy Winehouse *but without eyeliner* it get closer thru YM *ah who doesnt* so dia neh keje tukang masak dekat bistro dekat Subang Jaya, time online ngan aku cakap orang puteh jek, aku tak la pelik sangat sebab dia kata dia belajar masak dekat Switzerland dulu, tgk dari gambar dia pun , haah mmg la kebenarannya.
Happy things la along the friendship since aku suka makan + masak or try new things dia pon mencurah la resepi2 dia. Aku takde la basic macam dia stakat buku2 resepi, majalah Saji :) andddd who elseeeeeeeee kalau bukan my take-me-with-u fav chef Jamie Oliver ngan Nigella Lawson, so aku pon betahu la yang aku suke these 2 chefs cara dia masak and recipe dia, good looking, pastuh terus dia cakap "Yuckkkkkkk" and "those are not real food" and masak macam tuh tak payah pergi sekolah memasak. Aku cakap la those are comfort food/homey food tengok la those 2 people masak dekat rumah lain la 2 mamat botak Made to Order tuh *merepek* dok main susun2 makanan, dah lah sikit..pelik2 pulak tuh, sungguh lah aku turn off ngan mat neh, dia neh perasan dier neh 'westerner' la sangat, aku tak kesah la manusia datang dalam lain2 bungkusan tapi x semestinya kau neh chef belajar jauh2 kau boleh ditch whatever people's interest or fav. Respect la option or ideas orang, sharing is caring. Ok la tuh yang tak super turn-off la. Actually kawan-kawan aku pon ada yang western-literate atau dok kat luar negeri, tapi relax jer neh baru belajar tah berapa tahun dekat sana dah belagak, tak kesahlah kalau kerja dekat super-duper hotel neh *bukan nak kata apala* Bistro je...unknown bistro, Syed bistro?? ehehhe bistro jugakkkkkkk~
Aku cam dah agak meluat + turn off la ngan si sabun neh, setiap kali online ke on the phone ke mesti dia akan cerita pasal ex gf dia, alah sabun orang lain ko tak tahu ex lover satu Giant pon tak muat, tak bising pon diam jek, ex gf dia tuh la ex dia ni la mengomel la pasal ex dia teruk la so aku diam je la, aku sambei on9 ngan dia aku main game ke, sapu2 bilik ke, pastuh kalau aku tgh nyanyi2 kat YM mesti dia request "ala, janganla nyanyi lagu Melayu,lagu orang puteh pls" hah apahal si sabun neh? suka hati aku laaaaaaaaaaa.... ade skali tuh aku tgh borak2 pasal kuih2 neh aku cakap la mak aku hari neh masak kuih jemput-jemput pastuh dia gelak besar, yang bestnya dia tanya 'jemput-jemput' tuh apa? aku kata la cekodok, dia macam pelik WHATT ceko whatttt C E K O D O K, dia kata dia tak pernah dengar. Dah la x penah dengar pastuh nak mocking aku lak tuh kene la sebijik dari aku, melampau la kan sampai cekodok pon tak tahu, pastuh nak gelak2 kan plak so what with CEKODOK? start dari ari tuh mamat neh mmg tak leh pakai walaupun dia stock yang stop on9 time2 sembahyang, tapi dia nyer attitude lain turn me off!...by gone by gone....

2 comments:

suya said...

cekodok??i loikkkkeeeee

suya said...

apdettttttttttttttttttttt..huhu